Întâmpinare

Actul de a scrie nu poate fi privit cu lejeritate. Nici măcar atunci când glumim despre toate cele. E o formă de a spune: am trecut pe aici. Dar nu ca acele însemnări care marchează prezența cuiva, scrijelind peste vechi icoane. Nu astfel. Ci asumându-ne fiecare nuanță.

sâmbătă, 7 ianuarie 2012

Câteva proiecte pentru anul 2012...

Primăvara aceasta voi preda două cursuri, fiecare pentru câte o grupă de studenți. Primul dintre ele e un curs de calcul diferențial cu mai multe variabile (dintre cursurile elementare, acesta e cursul meu favorit), iar celălalt este un curs de Fundamentele geometriei, unde voi folosi pentru prima oară a doua ediție a manualului cu același titlu scris de Gerard Venema.

În zilele de 14, 15, 16 și 17 ianuarie voi participa la cea de-a nouăsprezecea conferință de analiză geometrică, organizată în onoarea lucrărilor lui Peter Li la Universitatea Californiei din Irvine.

Pe 18 ianuarie voi vorbi în cadrul conferințelor organizate de Mathematics Diagnostic Testing Project. Participanții sunt profesori de liceu din California și pregătesc pentru ei o suită de probleme frumoase de olimpiade, ceva ce le-ar putea fi util în atragerea elevilor către matematică.

Pe 19 ianuarie voi prezenta în cadrul Seminarului de Geometrie de la Cal State Fullerton una dintre temele mele favorite: teoreme de geometrie riemanniană care stabilesc legătura dintre topologie și curbură. Am avut norocul de a lucra în ultimul an cu patru studenți foarte buni, care pot beneficia de pe urma acestui subiect.

Pe 21 ianuarie se reia Cercul de Matematică de la Fullerton. E una dintre construcțiile cu care mă mândresc cel mai mult: seamănă foarte mult cu cercurile de matematică oferite la Universitatea București în perioada când am ajuns în București, în toamnele anilor 1986, 1987, dar structura prezentărilor seamănă mai mult cu ceea ce se întâmpla la Taberele Gazetei Matematice în aceeași perioadă. Aceste prezentări sunt gândite pentru elevi din clasele a VII-a până într-a X-a. Ne vom întâlni de patru ori primăvara aceasta, celelalte date fiind 11 februarie, 25 februarie și 10 martie.

Pe 8 februarie mă voi afla la Cal State Dominguez Hills, ca invitat al seriei lor de colocvii. Voi vorbi despre analiza axiomatică a procedurii de metrizare a lui Barbilian și câteva probleme înrudite.

Pe 1 martie mă voi afla la Chicago, pentru conferința AWP. Mă voi afla alături de Alta Ifland, Domnica Rădulescu, Miroslav Penkov și Josip Novakovich în cadrul unui panel cu tema Postcommunist Literature and Exile.

E foarte posibil ca pe 22 martie să mă aflu în New York pentru lansarea extraordinarei antologii editate de Norman Manea și Sanda Cordoș în cadrul programului editorial al Trinity University Press, Romanian Writers on Writing, în cadrul unui eveniment organizat de Institutul Cultural Român din New York.

Pe 14 aprilie, conferința Mathematical Association of America, secțiunea California de Sud și Nevada, se întâlnește în campusul nostru, la Cal State Fullerton. E posibil ca mai multe proiecte realizate de studenții cu care lucrez să fie prezentate în cadrul acestei conferințe. Măsor succesul muncii mele prin ceea ce realizează studenții mei.

Pe 23 aprilie, voi prezenta în cadrul serilor de proză de la John Fowles Center for Creative Writing.

Atât deocamdată... Am agenda stabilită și pentru unele evenimente din toamna anului 2012, dar însemnarea de aici ar deveni indecent de lungă. Nu spun decât că abia aștept să predau din nou cursul de geometrie diferențială în toamna lui 2012, pentru că aș dori să încerc un manual nou, unul care mi se pare mai bine scris decât cel (excelent dealtfel) al lui A. Pressley.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu